De solisten.

(klik op de foto of de tekst om meer informatie te zien)

Frans Fiselier

Frans Fiselier (Bas-Bariton) studeerde af aan het Sweelinck conservatorium bij Cora Canne Meyer en zette zijn studie voort bij William Murray te Berlijn. In 1984 won hij drie prijzen op het internationaal vocalistenconcours Den Bosch,(categorie lied) en in 1986 ontving hij de Toonkunst-jubileumprijs,waarna hij een veelgevraagd solist werd bij vele opera- en oratoriumgezelschappen in Nederland. Zo gaf hij concerten met het Orkest van het Oosten, het Residentieorkest,Limburgs Symphonieorkest, het Brabants orkest, en met het Noord Nederlands Orkest.Tevens werkt hij regelmatig mee met het Combattimento Consort onder leiding van Jan Willem de Vriend.

Margreet Rietveld

Margreet Rietveld (sopraan)  (1988) behaalde in juli 2011 haar bachelor-diploma klassiek zang aan het ArtEZ conservatorium in Zwolle, als studente van Lodewijk Meeuwsen en Riekje Bakker. Na haar conservatorium-opleiding studeerde ze bij Harry van Berne, momenteel wordt ze gecoacht door Frans Fiselier en Heleen Koele.
Margreet was als soliste al te horen in vrijwel alle grote oratoria van Bach (Matthäus- en Johannes-Passion, Weihnachtsoratorium en Hohe Messe), Händel (Messiah, Dixit Dominus), Haydn (Die Schöpfung, Die Jahreszeiten), Brahms (Requiem),

Merel van Schie

Alt-mezzo Merel van Schie heeft een brede muzikale achtergrond. Op zesjarige leeftijd kreeg zij haar eerste vioollessen, tien jaar later stapte zij over naar de altviool en studeerde aan het Utrechts Conservatorium bij Prunella Pacey, Richard Wolfe en Nobuko Imai. Inmiddels had zij haar liefde voor het zingen ontdekt en studeerde zij, eveneens aan het Utrechts Conservatorium, bij Henny Diemer. Sinds kort wordt zij gecoacht door Marjan Kuiper.

Zij volgde de operaklas van Monique Wagemakers en masterclasses bij o.a. pianist Rudolf Jansen, zangers Mark Tucker, Henk Smit en Peter Kooij en regisseuse Jeannette Aster.

Peter Vos

Lyrische tenor Peter Vos heeft een ruime oratorium en concert ervaring. Hij wordt veelvuldig geroemd vanwege zijn warme en dynamische Evangelisten-vertolkingen alsook voor de aria’s in J.S. Bach’s Passionen, eveneens de hohe Messe, Weihnachts Oratorium, Magnificat en vele Cantates; om daarnaast verder te noemen:  Dvorak: Stabat Mater; Franck: les sept dernières paroles du Christ en croix; Rossini: Petite messe Solennelle; Mendelssohn: Elias; Händel: Messiah, Ode to st Cecilia’s day, Israel in Egypt; Haydn: Die Schöpfung/The Creation, Theresienmesse, Paukenmesse, Sieben letzte Worte, e.v.a.; Mozart: Requiem, Missa in Cmin, Krönungsmesse e.v.a.; Puccini: Messa di Gloria; Gounod: Requiem in C, Messe Solenne de Sainte Cécile; Ramirez: Misa Criolla; Maunder: Olivet to Calvary; Graun: der Tod Jesu; e.v.a.

Avaline Roth

Avaline Roth zingt sinds 1993 bij Toonkunstkoor Alkmaar, waar zij regelmatig gevraagd wordt om kleine solo’s voor haar rekening te nemen. Zo zong zij als “der Knabe” in de Elias van Mendelssohn, 2e sopraan in het Terzet uit Magnificat van Bach en meerdere keren de ‘echopartij’ in de sopraanaria “Flöβt, mein Heiland” uit Bachs Weihnachtsoratorium. Met Marjo Oberendorf treedt Avaline Roth jaarlijks op in een eigen duetprogramma. Hierbij worden ze gecoacht en op de piano begeleid door Deborah Pardy.

Orkest Eik en Linde

Eik en Linde is een barokensemble dat bestaat uit circa twintig professionele musici die elkaar gevonden hebben in hun liefde voor de barokmuziek en hun streven deze uit te voeren op een manier die zoveel mogelijk recht doet aan de bronnen. Zij spelen op authentieke instrumenten of kopieën daarvan.

Ledenpagina